Tvorba komiksu aneb jak se naučit pracovat s grafikou

18/06/2024

Ve dnech minulých se naši žáci 7. tříd pustili do kreativního projektu v rámci hodin informatiky. Projekt měl za cíl nejen rozvinout jejich technické dovednosti, ale také propojit výuku dějepisu s praxí v oblasti grafiky. Žáci se rozhodli vytvořit historický komiks, což se ukázalo jako skvělý způsob, jak zábavnou formou prohloubit své znalosti o minulosti.

Práce v prostředí Storyboard That

K tvorbě komiksu jsme využili online nástroj  Storyboard That , který je ideální pro začínající grafiky. Žáci si zde mohli vyzkoušet různé techniky tvorby komiksů, od vytváření postav a prostředí až po sestavování jednotlivých panelů příběhu.

Grafické formáty v praxi

Během projektu se žáci seznámili s různými grafickými formáty jako jsou JPG, PNG, BMP, TIFF, WebP a další. Naučili se, jaký je mezi nimi rozdíl, kdy je který formát vhodné použít a jaké mají výhody a nevýhody. To je důležitá dovednost, kterou mohou využít nejen při tvorbě komiksů, ale i při jakékoli další grafické práci.

Práce s vrstvami

Jedním z klíčových konceptů, které žáci pochopili, je práce s vrstvami v grafických editorech. Vrstevnatý přístup umožňuje snadno upravovat jednotlivé části obrázku bez toho, aby se muselo zasahovat do celého projektu. To je základní princip, který žáci zvládli a který jim bude užitečný při jakékoli pokročilejší grafické práci.

Propojení dějepisu a informatiky

Téma našeho komiksu bylo historické, což přirozeně propojilo hodinu dějepisu s hodinou informatiky. Žáci měli možnost nejen tvořit, ale také se dozvědět více o konkrétní historické době, kterou zpracovávali. Toto propojení učebních předmětů přineslo nejen zábavu, ale i hlubší pochopení učiva.
Tvorba komiksu se ukázala jako velmi přínosný projekt, který pomohl žákům osvojit si nové dovednosti v oblasti grafiky a zároveň je zábavnou formou vtáhnul do studia historie. Těšíme se na další kreativní projekty, které naše žáky čekají!