Jak si s Fake News poradily sedmé třídy ?

06/02/2024

I sedmáci se dnes podívali na to, jak se pracuje jednoduše s grafikou. Vyrobit pro ně fiktivní zprávu nebyl vůbec žádný problém a některé výtvory mají jistě i virální potenciál - konec konců podívejte se sami .

Využili jsme online nástroj dostupný na internetové stránce breakyourownnews.com, aby si žáci sami vyzkoušeli, jak snadné může být vytvořit věrohodně vypadající, avšak zcela nepravdivou zprávu. Cílem této cvičné činnosti bylo naučit žáky rozpoznávat a analyzovat různé techniky, kterými se dezinformátoři snaží manipulovat s veřejným míněním. Na příkladech vlastních výtvorů jsme pak společně diskutovali o tom, jaký vliv mohou mít takovéto zprávy na společnost a jednotlivce.

Tato hodina byla především praktickou ukázkou toho, že ne vše, co se na první pohled jeví jako důvěryhodná informace, je taková skutečně. Mladí lidé musí být vybaveni kritickým myšlením a dovednostmi k ověřování informací, aby se mohli v digitálním světě orientovat s jistotou a odolávat manipulacím.