Historická Úniková Hra:Cesta Časem

16/01/2024

Ve snaze propojit informatiku s fascinujícím světem historie jsme na naší škole vytvořili s žáky sedmých tříd společný projekt : digitální únikovou hru. Tento projekt, realizovaný ve výukovém nástroji Genially, přenáší studenty do různých historických období, kde musejí použít své znalosti a dovednosti k řešení hádanek a úkolů.

Cílem hry je nejen pobavit, ale především naučit žáky základním principům algoritmickému myšlení. Každá úroveň hry je pečlivě navržena tak, aby studenty seznámila s jednoduchými programovacími postupy a logickým řešením problémů, a to vše v rámci poutavého historického příběhu.

Hráči se ocitají v rolech detektivů času, kteří cestují napříč historickými epochami - od starověkého Egypta po renesanční Evropu. V každé epoše je čekají výzvy, které jsou úzce spojeny s daným historickým obdobím a kulturou. Řešením těchto úkolů postupně odhalují klíč k návratu zpět do současnosti.

Projekt nejenže podporuje kreativitu a týmovou spolupráci, ale také poskytuje žákům možnost prohloubit své historické vědomosti a pochopení významných událostí. Skrze tuto interaktivní a zábavnou formu se studenti učí, že informatika není jen o kódování, ale i o řešení problémů, kritickém myšlení a propojování různých oblastí znalostí.

Únikové hry žáků 7.A

Únikové hry žáků 7.B